Allogamy är en metod som tar businessfokuserad ”speed-dating” till en helt ny nivå. Tempo, nya kontakter, affärer och idéer är ledorden i detta sällskapsspel som kräver ett helt rum för alla spelbrickor och ett stort antal medspelare för att komma i mål. Vi tror att nya idéer föds genom att människor möts och ofta är det slumpen som avgör detta. Det är därför vi valt att kalla spelet ”a serendipic match making game”. Just för att de ofta innehåller små glada överraskningar.

I Varberg spelade vi spelet första gången 2010 för att undersöka frågeställningen: ”Hur får vi fler att bli intresserade av surfingsporter?” De inbjudna var människor vars gemensamma intresse var surfrelaterade sporter. De hade också en vilja att förverkliga sina idéer. Även forskare och entreprenörer inom kringliggande branscher samlades för att utveckla både surfnäringen och Halland som destination. Resultatet blev att vi beslutade att en branschmässa skulle hållas under våren 2011. En branschmässa som till slut resulterade i eventet ”Coastal Culture”.